A domain nevek piaca évek óta élénk, hiszen egy jól megválasztott webcím ma már komoly üzleti előnyt jelenthet. De vajon mennyit ér egy .hu domain név, és mi számít reális eladási árnak a Nethely domain boltjában? Cikkünkben bemutatjuk, hogyan viszonyulnak a magyar árak a nemzetközi piachoz, és milyen szempontok alapján érdemes meghatározni a domain értékét – akár eladóként, akár vevőként.
Mennyi a reális eladási ár Magyarországon?
Magyarországon az, hogy mennyit ér egy .hu domain név, elsősorban a hosszától, a kulcsszavától és a brandelhetőségétől függ. Egy rövid, hangzatos vagy iparági szempontból releváns név többet érhet, míg a hosszabb, nehezebben megjegyezhető domainek általában olcsóbbak. A magyar piacon a legtöbb domain név néhány tízezer forintos áron talál gazdára.
- Az általános, átlagos értékű nevek jellemzően 20 000 – 80 000 Ft között mozognak.
- Egy kicsit kapósabb, márkázásra is alkalmas kulcsszót tartalmazó domain esetén 100 000 – 300 000 Ft is elkérhető.
- Az igazán rövid, ritka és könnyen megjegyezhető nevek akár több százezer forintot is érhetnek, de ez ritkább.
A magyar piac tehát inkább árérzékeny, hiszen a legtöbb vállalkozás kisebb büdzséből dolgozik, és nem a domainre költi a marketingkeret nagy részét.
Nemzetközi összehasonlítás
Külföldön, főként az angol nyelvű piacokon jóval magasabb árakat látunk:
- Az eladott domainek átlagára a statisztikák szerint 1500–2000 USD (kb. 500 000 – 750 000 Ft) körül alakul.
- A prémium nevekért (rövid, egyszavas, brandelhető domainek) több tízezer dollárt is kifizetnek, sőt a világrekordok a millió dolláros kategóriában mozognak.
Ehhez képest a magyar árak szerényebbek, de reálisak: a .hu végződésű nevek piaca kisebb, a kereslet mérsékeltebb, így az értékesítési lehetőségek is korlátozottabbak.
Tippek eladóknak – hogyan állapítsuk meg az eladási árat?
- Nézd meg a domain hosszát és hangzását.
Minél rövidebb és könnyebben kimondható, annál értékesebb. - Vizsgáld meg a kulcsszót.
Egy olyan név, ami népszerű iparágban (pl. pénzügy, egészség, ingatlan) releváns, sokkal keresettebb lehet. - Készíts piackutatást.
Nézd meg a Nethely domain boltjában és más piactereken, milyen árakon kínálnak hasonló domaineket. - Állíts be ésszerű induló árat.
Ha túl magas összeget kérsz, a domain évekig ott maradhat a boltban vevő nélkül. Érdemes a reális tartományt belőni, és számítani némi alku lehetőségére.
Tippek vásárlóknak – honnan tudjuk, hogy reális-e az ár?
- Vizsgáld meg, mennyire illik a domain a vállalkozásodhoz.
Ha erős márkát építhetsz köré, érdemes kicsit többet áldozni rá. - Hasonlítsd össze más domainekkel.
Ha egy hasonló név feleannyiba kerül máshol, az alku alap lehet. - Gondolkodj hosszú távon.
Egy jó domain évekig szolgálhatja a cégedet, így a költséget nem egyszeri kiadásként, hanem befektetésként érdemes nézni. - Tartsd szem előtt a magyar átlagárakat.
Ha egy átlagos kulcsszavas domainért milliós árat kérnek, az szinte biztosan irreális.
A magyar piacon a .hu domainek eladási ára jellemzően tízezres, esetenként százezres nagyságrendben mozog. Ez jelentősen elmarad a nemzetközi szintektől, de a helyi gazdasági realitásokhoz illeszkedik.
Eladóként érdemes tisztában lenni azzal, hogy a túlzott árképzés elriasztja a vevőket. Vevőként pedig a piaci átlaghoz viszonyítva könnyen megállapíthatjuk, hogy egy ajánlat reális-e.
Egy jó domain mindig érték, de csak annyit ér, amennyit a piac hajlandó érte megadni – és a Nethely domain boltjában pontos képet kaphatunk erről.










