Tudásbázis cikkünk részletesen szemlélteti, hogyan működik egy domain név más szolgáltatótól a Nethelyhez történő átkérése.
1. A Nethely.hu domain menüpontja alatt található domain ellenőrzőbe gépeljük be domain nevünket, majd kattintsunk az
ELLENŐRZÖM gombra.
2. Ha a domain név más szolgáltatónál már regisztrálva van, akkor a domain ellenőrző azt az információt fogja írni, hogy "A domain sajnos foglalt" és az átregisztrációs díj alatt egy
Átkérés feliratú gomb jelenik meg az oldalon.
Kattintsunk az
Átkérés gombra.
3. A felugró ablakon kattintsunk a
"zöld bevásárló kosár" ikonra.
4. A kosárban megjelenik az előzőleg kosárba helyezett domain, annak éves fizetendő díja, illetve lejjebb gördítve a rendelés leadásához kötelezően kitöltendő adatok is.

Töltsük ki a szükséges adatokat.
Amennyiben nem a domain jelenlegi tulajdonosának adatait adja meg (pl. Magánszemény nevére van bejegyezve a domain, de cégre szeretné átregisztráltatni), akkor domain átkérés és igénylőváltás is fog történni.Ennek részleteit a 9. pontban találja. A domain jelenlegi tulajdonosát
Ezen a linken ellenőrizheti.
5. A kötelező adatok kitöltését és a lap alján található 2 jelölőnégyzet bepipálását követően kattintsunk a
MEGRENDELÉS gombra.
6. A megrendelés leadása után megjelenő ablakban kattintsunk az
Igénylőlap letöltése gombra, illetve lejjebb gördítve válasszuk ki a kívánt fizetési formát: az
Online fizetés-t a bankkártyás fizetéshez vagy a
Díjbekérő letöltése gombot az összeg átutalásához.
7. A szerződés kinyomtatása után az alábbiakra lesz szükség:
- Magánszemély vagy egyéni vállalkozó esetén: Írja alá a szerződést, és 2 tanúval tanúztassa le.
- Cég esetén: Írja alá és bélyegezze le a szerződést. Szükséges csatolni a cég aláírási címpéldányát is.
- Alapítvány esetén: Írja alá a szerződést. Szükséges csatolni az alapítvány alapító okiratát is.
A szerződést, illetve az szükséges dokumentumokat juttassa el hozzánk az alábbi lehetőségek egyikén:
- Elektronikus formában (bescannelve vagy lefényképezve) az info@nethely.hu e-mail címre
- Postán a 1115 Budapest, Halmi utca 29. címre
8. A szerződés, illetve a fizetendő díj beérkezését követően a domain átkérése automatikusan elindításra kerül.
9. Ha a domain néven igénylőváltás is történik, azt a dokumentumok visszaküldésénél Ön is tudja jelezni felénk, de ha ez véletlenül elmarad, a domain átkérés indítását követően az Internet Szolgáltatók Tanácsa is jelezni fogja a domain lemondó nyilatkozat hiányát.
Ekkor Lemondó nyilatkozat címmel egy új dokumentumot küldünk ki, mely azt tartalmazza, hogy a domain név jelenlegi tulajdonosa lemond a domain kezelői jogáról az új tulajdonos javára.
(Fontos, hogy amennyiben a régi tulajdonos cég vagy alapítvány volt, akkor szükséges annak aláírási címpéldányát vagy alapító okiratát is csatolni!)
A nyilatkozatot aláírás után juttassa vissza hozzánk és a domain átkérés folyamata folytatódik.